shootlab.nl | Opdrachtfilms
16184
page,page-id-16184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-6.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive
 

Opdrachtfilms

Onze kracht ligt in online video waarin mensen centraal staan. Niet over, maar met mensen. Helder, informatief, dicht op je huid en sympathiek. U kiest zelf of u daarbij gebruik wilt maken van de jonge talenten uit ons Learning lab.

Klanten en burgers vragen transparantie van de overheid en van bedrijven. Met online video kan een bedrijf zich onderscheiden en krijgt een merk extra kleur. Het gebruik van online video is doorlopend in ontwikkeling. Wij hebben ervaring met vele vormen en stijlen. Zoals: corporate film, corporate storytelling, korte documentaires, podium-talks, speeches, event-reports, eenminuutfilms, vox-pop of journalisitieke interviews.

Onze films draaien om mensen: voor en achter de camera. Het zijn uw medewerkers, klanten, of clienten die het verhaal van uw organisatie vormen. Wij luisteren naar uw communicatie doel. En vertalen dit naar een helder concept. Wij laten zien wat mensen drijft. Met als doel anderen te inspireren, te verbinden en drempels weg te nemen.

Waarom Shootlab?

Door uw films of campagne te laten maken door Shootlab investeert u zowel in uw communicatiedoelen als in de ontwikkeling van kwetsbare jongeren.

Wij coachen jongeren vanuit stilstand terug op de rit, naar een nieuw toekomstperspectief en zelfredzaamheid.

Als dit aansluit op het MVO beleid van uw organisatie stapt u als opdrachtgever van Shootlab in een win-win-win samenwerking. En zo maken we samen de wereld een beetje mooier.

Opdrachtfilms

Event reporters

Verslag van een congres of evenement.

Met de ‘Event-reporter’ vergroot en verlengt u de beleving van een congres of festival via social media. De bezoekers kunnen na afloop herinneringen en hoogtepunten terughalen. Omdat op een live-event vaak verschillende experts en sprekers samenkomen is juist dit het moment om hun bijdrage voor uw organisatie goed in beeld te brengen.

De reportages zijn kort en krachtig met de juiste mix van toon en inhoud die u kiest. Het inzetten van de jongeren uit het Learning lab kan bijdragen aan een open en laagdrempelig contact met de bezoekers, waarmee u ook uw MVO doelstelling kunt uitdragen.

 

Extra mogelijkheden:

 

  • De films voor plenaire vertoning tijdens het evenement kunt u ook laten maken door Shootlab.
  • Het event kunt u plenair afsluiten met een dag-compilatie op groot scherm.
  • De content kan openbaar of besloten geplaatst worden op een eigen Youtube kanaal. Dus ook voor live-events met een besloten karakter.
  • De volledige registratie van de presentaties kan achteraf online geplaatst worden om kennis te delen.

Corporate stories

Verhalen kunnen mensen raken, verbinden en bewegen. Vooral als het de verhalen zijn van de mensen in of achter uw organisatie. Klanten en medewerkers identificeren zich met een corporate story beter dan met een reclameboodschap of met cijfers en feiten. Verhalen werken op gevoelsniveau. Voor een corporate story gaat we op zoek naar de essentiële en oorspronkelijke verhalen die uw communicatiedoelen ondersteunen.

Wanneer inzetten?

  • om uw visie en kernwaarden uit te dragen.
  • om draagvlak te creëren bij medewerkers in het veranderen van de bedrijfscultuur.
  • als marketingmiddel voor het gewenste gevoel bij de organisatie.
ShootLAB01(aangepast)

Doelgroep interviews

We gaan direct in gesprek met uw doelgroep, klant of medewerkers. Wie zijn zij? Wat willen zij? Wat is hun verhaal of wens? De interviews dienen twee doelen: een kwalitatief onderzoek naar de mening van de doelgroep en we zien de doelgroep zelf in beeld.

De interviews dienen twee doelen: een kwalitatief onderzoek naar de mening van de doelgroep en we zien de doelgroep zelf in beeld. Daardoor ontstaat draagvlak en sympathie voor uw boodschap. De filmopnamen vinden plaats op locatie. Deze interviewvorm is inzetbaar voor social media campagnes. En het kan ook de aanjager zijn om interne vraagstukken bespreekbaar te maken of een verandertraject op gang te brengen.

Interviewen is goed luisteren en de juiste vragen stellen. Ervaren programmamakers zorgen voor boeiende gesprekken met de doelgroep. De inzet van onze jongeren zorgt voor een laagdrempelig contact, met vaak een onbevangen resultaat. Via Shootlab kunt u ook uw MVO doelstelling uitdragen.

Communicatie en Zorgtransitie

Niet over, maar met mensen. Dat is de beproefde methode van Shootlab.

Communicatie over de zorgtransitie in uw gemeente of in uw organisatie kunt u ondersteunen met online web video volgens deze methode:

  • om cliënten te informeren,
  • om medewerkers te informeren of te trainen,
  • om de gemeenteraad te informeren over de stand van zaken,
  • ter ondersteuning van informatieve folders, krantenberichten en de website.

Online video is een krachtig middel voor inhoudelijke informatie overdracht naar een specifieke doelgroep. Praktijkvoorbeelden geven klanten inzicht in de nieuwe werkwijze, en in wat hen zelf te wachten staat. Helderheid en eerlijkheid creëren draagvlak voor verandering. Juist omdat het brede aanbod van zorg steeds meer maatwerk is, hebben klanten en medewerkers behoefte om kennis op te doen en te delen. Dat kan met een serie online video’s, of met een digitaal platform met praktijkvoorbeelden en sprekers. Geschikt voor interne communicatie in de organisatie, of juist openbaar online.

U kiest zelf of u daarbij gebruik wilt maken van de jonge talenten uit ons Learning lab. En we bieden ook de unieke mogelijkheid om film te produceren met medewerking van de eigen doelgroep. In activering-, re-integratie-, of dagbesteding-projecten.

IMG_0401(aangepast)

De doelgroep filmt (zich)zelf

Verhalen kunnen mensen raken, verbinden en bewegen. Vooral als het de verhalen zijn van de mensen in of achter uw organisatie. Klanten en medewerkers identificeren zich met een corporate story beter dan met een reclameboodschap of met cijfers en feiten.

 

Samen met uw communicatie deskundigen ontwikkelen we een spannende campagne voor social media of e-learning.

 

We stellen een redactie samen, van mensen uit uw doelgroep. Bijvoorbeeld uit het klantenbestand van de afdeling Werk en Inkomen, of een specifieke groep jongeren, ouderen, cliënten, of medewerkers.

 

Daarnaast krijgen we een communicatie opdracht: bijvoorbeeld voor een interne campagne of voor publieksvoorlichting, met een specifiek doel en thema.

De redactie krijgt eerst film trainingen: camera, geluid, interview-techniek. Samen met de redactie maken we reportages die uw communicatie doelstelling uitdragen: sympathiek, eerlijk en dicht op de huid.

 

Shootlab produceerde eerder de volgende campagnes:

 

  • StreetliveTV: voor en met overlast gevende jongeren
  • Mijn Huis Mijn Thuis: over nieuwe woonvormen voor en met verstandelijk beperkten
  • Lastig: over jongeren met een licht verstandelijke beperking
  • Back on Track: voor behandeling van vluchtelingen met ptss en reisfobie

Korte Documentaire

Een stijlvol gefilmd portret kan precies de juiste toon raken. Drie pakkende online minuten geven een blik in een andere wereld. Een korte online documentaire heeft inhoudelijke gelaagdheid en slaat de spijker op zijn kop.

Hoe werkt Shootlab voor een opdrachtgever?

Iedere film of serie films vraagt om een specifieke aanpak. Per opdracht doorlopen we een aantal fasen om dit te bereiken:

  1. Briefing/brainstorm: een beschrijving van het doel en de weg daarnaar toe
  2. Concept/prijsopstelling: naar aantal draaidagen, planning en opleverdatum
  3. Opdrachtbevestiging
  4. Opnamen
  5. Montage
  6. Viewing: samen bekijken we het resultaat en bespreken we wat er nog nodig is.
  7. Eindmontage: correctie/titels/mixage.
  8. Oplevering

 

De doorlooptijd van briefing tot oplevering hangt af van het aantal draaidagen en de termijn waarop deze te plannen zijn.

De doorlooptijd van briefing tot oplevering hangt af van het aantal draaidagen en de termijn waarop deze te plannen zijn.

film_werkwijze